Tips mot Förkylning

Publicerat den 2013-01-17 kl 19:37:53 i Joanna

Halva min familj är tokförkylda och jag börjar bli en av dem... Så jag tänkte dela med mig av ett tips som jag ALLTID kör med när jag är förkyld! 
En väldigt simpel ekvation, om jag får säga det själv! Du kokar dig lite tévatten, stoppar ner en påse Yellow Label Tea och ploppar i en Halls-tablett (funkar även med andra halstabletter), så vips har du bästa förkylningskuren! Sedan kan man även ha i en skvätt mjölk och en sked honung (Honung är väldigt bra mot förkylning). Glöm inte att när du sitter där med tékoppen i handen, SNIFFA! Då drar du in halstablettsångor som rensar i näsan (lite halvt fräscht sådär...). Sedan kompleterar du den här magiska drycken med apelsin, ingefära och annat som botar förkylning och glöm inte att dricka MYCKET vatten!
 
 
Just nu har jag bajsont i ryggen, fick t.o.m gå hem ifrån skolan... Läste någonstans att när man är förkyld/håller på att bli förkyld kan man få ännu ondare i ryggen/nacken/leder än vad man brukar ha och det verkar som att det är DET jag har drabbats av... Förbaskade rygg!
 
Joanna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lovisa