Little things - Förbättra självförtroendet

Publicerat den 2013-01-20 kl 17:47:55 i Joanna

Har ni precis som mig, ett dåligt självförtroende? Känns det som att alla andra har det tusen gånger bättre än du själv har det? Eller känner du bara att du behöver muntras upp ibland?
 
Om du nickade, tänkte "Ja" eller sa "Ja" högt på någon av de tre frågorna så tipsar jag dig om att lägga undan lite tid för att göra en sådan här - En little things-burk
 

 
Allt du behöver är:
  • En glasburk (lagom stor, jag tog en gammal honungsburk)
  • Pyssel - lite färgglatt papper, band, klistermärken osv
  • Sax, pennor och annat nödvändigt
Sedan är det bara att börja, låt fantasin flöda! Glöm inte att utsidan är inte det viktiga, utan det viktiga är det som är INUTI! Fast det kan ju vara kul att dekorera fint ;)
 
NU ska du under året 2013, varje gång någonting bra, kul eller positivt händer, i princip vad som helst som får dig att le, skriva ner det på en liten lapp och lägga ner den i burken.

I slutet av året, tippar du ur innehållet i burken och läser alla saker som har fått dig att le under året! Det är tillåtet att fuska, om du mår skit någon dag kan du muntra upp dig med en liten lapp!

 
 
Jag har redan börjat fylla min med komplimanger jag har fått i år, och jag är redan helt varm i hjärtat!
Så jag tipsar er alla där ute som behöver lite mera glädje - GÖR DEN HÄR BURKEN.
Den är bra för både hjärta och själ, och desto bättre du trivs inom dig själv, desto bättre kommer du se ut på ditt yttre. 
 
Joanna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lovisa