Mums!

Publicerat den 2013-02-09 kl 20:20:23 i Elin

Gjorde en otroligt god lunch till mig själv idag! En ny favorit helt klart. Det här måste ni testa!
Receptet:
Banan och chokladpannkakor:
  • 1/2 dl havregryn
  • 1 banan
  • 2 äggvitor
  • 1/2 dl keso
  • 8g kakao
  • 1 msk mjölk
  • 1 tsk bakpulver

Topping:

  • Kvarg
  • Kanel
  • Kiwi
  • Gojibär

Mixa alla ingredienserna till en slät smet med en mixer. Stek till pannkakor eller plättar. Blanda ihop kvarg och kanel i en liten skål. Skär en kiwi till mindre bitar (behåll gärna skalet på. Det är precis under det som de mesta av vitaminerna sitter så det är lätt att de försvinner om man skalar kiwin) Ta sedan så mycket gojibär som du vill. Stapla pannkakorna på varanndra med lite kvargblandning mellan varje. Toppa med kiwi och gojibär. Njut!

(Den bruna "såsen" högst upp på tornet är lite av smeten)

 

Det här kommer jag att ladda upp med innan handbollsmatchen imorron! ;)

Var ute på en power walk även idag. Älskar att ta långa och härliga promenader på helgerna när man har lite mer tid på sig än i veckan. Men efter ca 5km kände jag för att springa så de sista 3 km så sprang jag också. Det var ganska länge sen som jag sprang utomhus så det var riktigt härligt! Känner mig fortfarande glad över att jag fick mig en springtur ;) och det verkade inte som att jag hade tappat konditionen heller. Men det är väl för att jag spelar handboll och är väldig aktiv annars.

Nu så ska jag njuta av denna lördagskvällen. Hoppas att ni får en härlig kväll!

/ elin

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lovisa