Vattengympa!

Publicerat den 2013-01-22 kl 17:47:00 i Joanna

Träning på land i all ära, men just nu ska jag nog sikta in mig på vattengymnastik! För att:
  • Vattenmotståndet minskar skaderiskerna
  • Flera muskler tränas samtidigt
  • Energiförbrukningen blir högre än på land
  • Vattnet avlastar kroppstyngden
  • Hjärtats slagvolym blir större, dvs vi kan träna hårt under lägre puls
  • Förbränningen blir gynsammare
  • Vattenturbulensen ger en massageliknande effekt
  • Det är bra för skadade (Jag har t.ex en ryggskada)
Förutom alla bra saker ovanför så är det också roligt, avslappnande och ganska enkelt men ändå mycket effektivt!
 
Tumblr_lqx6wmhlzm1r1k0e3o1_500_large
 
Jag ska utföra vattengympa en gång i veckan, i en ledarledd grupp. Min syster och kusin har redan börjat så nästa vecka sätter även jag i gång! Jag tipsar verkligen ALLA att börja med vattengympa, det är verkligen mysigt och man mår VÄLDIGT bra efteråt!
 
Joanna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lovisa