Igår kväll - Pamper Evening

Publicerat den 2013-02-24 kl 11:57:34 i Joanna

Jag är fortfarande sådär härligt sjuk, hoppas ni läste det med ironi!
Sömnlösa nätter, ständiga hostattacker, rinning näsa och outhärdlig huvudvärk - det har varit min melodi de senaste dagarna! Och jag passade in sjukan så vääääldigt bra eftersom jag nu har missat två prov samt en viktig redovisning i spanskan! Men igår kväll pysslade jag om mig själv lite extra. Med Pamper Evening.
 
Bild från i våras när jag var hemma och sjuk, som vanligt... haha
 
Pamper Evening steg för steg:
1. Tvätta bort allt smink (om du nu har det) och sätt upp håret i någon slarvig knut/tofs.
2. Sätt dig i bastun ett tag och njut!
3. Lägg dig i ett varmt bad med antingen badskum eller badolja eller varför inte både och?
4. Duscha av dig och smörj in dig med bodylotion och krämer och masker - allt vad du har!
5. När du är torr sätt på dig dina mjukaste och mysigaste kläderna du äger! T.ex pyjamas, one piece eller dylikt!
6. Gosa ner dig med filtar i din favorit fåtölj, i soffan eller sängen.
7. Sätt på din favorit spellista, läs en bra bok eller kolla på en bra film eller serie.
8. Ev. ät något gott och fräscht. T.ex frukt och ett stort glas vatten!
 
Så får du en lyckad Pamper Evening, eller som man skulle säga på svenska Spa-kväll!
Detta kan utföras själv men jag tipsar om att göra det med någon vän eller bekant, så att ni kan prata ut! Men det är väldigt mysigt att göra det själv och fundera på allt som åker omkring i ditt huvud!
 
Så koppla av och njut, och fly en stund från vardagen!
 
/Joanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lovisa